www.ekivolos.gr          

   http://ekivolosblog.wordpress.com

 

 

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ekivolos@gmail.com

                                  ekivolos_@hotmail.com

                                  ekivolos@ekivolos.gr

 

   

  Η ταυτότητά μας    ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ 

«Όποιος σκέπτεται σήμερα, σκέπτεται ελληνικά,

έστω κι αν δεν το υποπτεύεται.»

                                                                                                                 Jacqueline de Romilly

«Κάθε λαός είναι υπερήφανος για την πνευματική του κτήση. Αλλά η ελληνική φυλή στέκεται ψηλότερα από κάθε άλλη, διότι έχει τούτο το προσόν, να είναι η μητέρα παντός πολιτισμού.» 

                                                                                                                                                                     U.Wilamowitz

     

ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

«Τό ἑλληνικό μέτρον εἶναι τό πένθος τοῦ Λόγου»

Παναγιώτης Στάμος

Κλασσικά κείμενα-αναλύσεις

Εργαλεία

Φιλολόγων

Συνδέσεις

Εμείς και οι Αρχαίοι

Η Αθηναϊκή δημοκρατία

Αρχαία

Σπάρτη

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Θουκυδίδης

Το Αθηναϊκό πολίτευμα 

          ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΕΑΣ     


 

«Είναι όμορφο και θείο η φλογερή ορμή που σε εκτοξεύει στους λόγους των πραγμάτων. Αλλά εξασκήσου και εκπαιδεύσου σ' αυτές τις ασκήσεις που φαινομενικά δε χρησιμεύουν για τίποτα, και που ο λαός ονομάζει λεπτή περιττολογία, ενώ είσαι ακόμα νέος. Αντίθετα, η αλήθεια θα σου φύγει από τα χέρια».    

                                                                                                                                                                                                                 Πλάτων, "ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ


«Η αδιάλειπτη επίδραση του Παρμενίδη στην εξέλιξη της ευρωπαϊκής φιλοσοφίας έγκειται στην για πρώτη φορά ανάπτυξη από αυτόν της έννοιας του "Εἶναι".

Θεωρώντας "κριτήριον τόν λόγον, τάς τε αἰσθήσεις μή ἀκριβεῖς ὑπάρχειν", ότι κριτήριο είναι η λογική και ότι οι αισθήσεις είναι ανακριβείς και προϋποθέτοντας ότι η λογική, ανεξάρτητα από τη εμπειρική γνώση, είναι εκείνη που μπορεί να συλλάβει την ουσία των πραγμάτων, ο Παρμενίδης θα απορρίψει ως απατηλό ολόκληρο τον αισθητό κόσμο και θα θεωρήσει μόνο υπαρκτό το "εἶναι", που αναγνωρίζεται από τον "λόγον" και ταυτίζεται με αυτόν: "Τό γάρ αὐτό νοεῖν ἐστίν τε καί εἶναι", γιατί είναι το ίδιο το να είναι και να το εννοείς. Ό,τι "είναι" είναι διανοητό· και μόνο ό,τι είναι διανοητό υπάρχει.

Ο Παρμενίδης θα είναι ο πρώτος Έλληνας που θα κατευθύνει την ευρωπαϊκή διανόηση προς την οδό της αφηρημένης σκέψης, αποξενώνοντάς την από τα εμπειρικά δεδομένα...Από αυτόν τίθεται το πρωταρχικό ερώτημα περί του "Είναι", πάνω στο οποίο θα θεμελιωθεί η Μεταφυσική και, από τον 17ο αι., η Οντολογία».

                                                                                                                                                                                                        Κ.Ι. Βαμβακάς


 Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΜΕΝΙΔΗ - Karl Popper                                                       «Τό γάρ αὐτό νοεῖν ἐστίν τε καί εἶναι»                                                                                                                                                                                                                                                                            Παρμενίδης

 

 

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

 


ΟΙ ΕΛΕΑΤΕΣ

Σχεδίασμα ιστορικής εισαγωγής στους

ΕΛΕΑΤΕΣ

Ο εμπειρισμός του ΞΕΝΟΦΑΝΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΞΕΝΟΦΑΝΗ

Ο Παρμενίδης στοχαστής του κόσμου

Η Ηθική Θεωρία

του Ξενοφάνη του Κολοφώνιου

Το ποίημα του ΠΑΡΜΕΝΙΔΗ

Το ταξίδι της μεταφυσικής

Σχόλια στο 1ο απόσπασμα του ΠΑΡΜΕΝΙΔΗ

ΖΗΝΩΝΑΣ

Οι ΑΤΟΜΙΚΟΙ

απαντούν στους ΕΛΕΑΤΕΣ

Το άπειρο και τα παράδοξα του Ζήνωνα

ΜΕΛΙΣΣΟΣ

Κύριες διαφορές

ΠΑΡΜΕΝΙΔΗ - ΠΛΑΤΩΝΑ

Από τον Πρωταγόρα στον Επίκουρο

ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ

Κ. Καστοριάδης

Το πρόβλημα της μεταβολής

στον Ηράκλειτο, Παρμενίδη και Εμπεδοκλή

Τα παράδοξα του Ζήνωνα

Γνωσιοθεωρετικές ακροβασίες στον Ζήνωνα τον Ελεάτη:

αλήθειες και ψέματα

ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ, ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ και η απλοϊκή μεταφυσική των πραγμάτων